6093031609 |
Fer ciència a l'Educació Infantil |
2016-2017 |
Taller. Educació Infantil |
|
|
|
19/1/2017 - 2/2/2017 (15 hores) de 17:00h a 20:30h |
|
CRP del Segrià |
|
Pius XII, 4 (Lleida)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Segrià
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Veure plànol
|
Inscripció |
09/01/2017 - 19/01/2017 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
El curs sorgeix de la necessitat que els docents adquireixin les competències necessàries per a dissenyar intervencions a l’aula a partir de la proposta de Descoberta de l’Entorn. Es tracta de reflexionar sobre els coneixements didàctics fonamentals per a l’ensenyament de les ciències al parvulari.
Aquest conjunt de coneixements ha de permetre que els/les mestres puguin seleccionar i aplicar les seqüències didàctiques del projecte de manera fonamentada, i promovent tant l’evolució progressiva del pensament científic com de les habilitats d’investigació científica dels infants.
|
| |
Objectius |
1. Adquirir una visió fonamentada de la ciència i de l’activitat científica.
2. Comprendre les característiques més fonamentals de com els infants construeixen coneixement sobre el medi físic i natural.
3. Aprofundir en el plantejament i l’aplicació de les seqüències didàctiques proposades en el projecte de manera que el treball amb els infants sigui conseqüent amb la teoria científica que sustenta les esmentades seqüències i amb els processos d’evolució del pensament científic infantil.
|
| |
Continguts |
1. Aprendre i ensenyar ciències.
a. Processos característics de l’activitat científica.
b. L’evolució del pensament científic.
c. La importància dels llenguatges en la construcció de coneixement científic.
d. L’adequació del context a l’ensenyament-aprenentatge de les ciències.
2. El treball científic amb els infants
a. Els éssers vius : hàbitat (entorn natural i entorn social), creixement i canvi, desplaçament i manteniment dels animals a l’aula; concrecions amb els cargols, insectes i peixos.
b. Els materials: característiques i manipulació (safates experimentació).
c. El moviment: el pla inclinat, el pèndul i les catapultes.
d. La llum: característiques, la llum i les ombres, i la reflexió.
e.L’aigua: mescles i dissolucions, flotació i canvis d’estat.
METODOLOGIA
El curs es desenvoluparà a partir de sessions teòriques i, sobretot, de sessions pràctiques en les que es promourà l’intercanvi d’experiències i de coneixements.
Reflexió pedagògica sobre la metodologia i dinàmica que cal portar amb els infants en l’àrea de descoberta de l’entorn natural.
Treball teòric i pràctic sobre l’estructura de les seqüències didàctiques del projecte .
Familiaritzar al professorat amb els materials de treball que constitueixen el projecte i que ajuden a promoure la integració quotidiana del treball experimental en la descoberta de l’entorn natural.
|
| |
Observacions |
Activitat organitzada en col·laboració amb l. EDITORIAL BARCANOVA
|
| |
Formador/a |
Olga Schaaff Casals
|
| |
Avaluació |
Tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
|
| |
E-mail |
crp-segria@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
19/01/2017 |
1700 |
2030 |
Sessió 2 |
dijous |
26/01/2017 |
1700 |
2030 |
Sessió 3 |
dijous |
02/02/2017 |
1700 |
2030 |
|
| |