Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
6093031609   Fer ciència a l'Educació Infantil
2016-2017   Taller. Educació Infantil
  
   19/1/2017 - 2/2/2017 (15 hores) de 17:00h a 20:30h
   CRP del Segrià
   Pius XII, 4 (Lleida) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Segrià
  
  
  
Accessos   Veure plànol
Inscripció   09/01/2017 - 19/01/2017
  
Descripció i   Metodologia:   El curs sorgeix de la necessitat que els docents adquireixin les competències necessàries per a dissenyar intervencions a l’aula a partir de la proposta de Descoberta de l’Entorn. Es tracta de reflexionar sobre els coneixements didàctics fonamentals per a l’ensenyament de les ciències al parvulari.

Aquest conjunt de coneixements ha de permetre que els/les mestres puguin seleccionar i aplicar les seqüències didàctiques del projecte de manera fonamentada, i promovent tant l’evolució progressiva del pensament científic com de les habilitats d’investigació científica dels infants.
  
Objectius   1. Adquirir una visió fonamentada de la ciència i de l’activitat científica.

2. Comprendre les característiques més fonamentals de com els infants construeixen coneixement sobre el medi físic i natural.

3. Aprofundir en el plantejament i l’aplicació de les seqüències didàctiques proposades en el projecte de manera que el treball amb els infants sigui conseqüent amb la teoria científica que sustenta les esmentades seqüències i amb els processos d’evolució del pensament científic infantil.
  
Continguts   1. Aprendre i ensenyar ciències.

a. Processos característics de l’activitat científica.
b. L’evolució del pensament científic.
c. La importància dels llenguatges en la construcció de coneixement científic.
d. L’adequació del context a l’ensenyament-aprenentatge de les ciències.

2. El treball científic amb els infants

a. Els éssers vius : hàbitat (entorn natural i entorn social), creixement i canvi, desplaçament i manteniment dels animals a l’aula; concrecions amb els cargols, insectes i peixos.
b. Els materials: característiques i manipulació (safates experimentació).
c. El moviment: el pla inclinat, el pèndul i les catapultes.
d. La llum: característiques, la llum i les ombres, i la reflexió.
e.L’aigua: mescles i dissolucions, flotació i canvis d’estat.

METODOLOGIA
El curs es desenvoluparà a partir de sessions teòriques i, sobretot, de sessions pràctiques en les que es promourà l’intercanvi d’experiències i de coneixements.
Reflexió pedagògica sobre la metodologia i dinàmica que cal portar amb els infants en l’àrea de descoberta de l’entorn natural.
Treball teòric i pràctic sobre l’estructura de les seqüències didàctiques del projecte .
Familiaritzar al professorat amb els materials de treball que constitueixen el projecte i que ajuden a promoure la integració quotidiana del treball experimental en la descoberta de l’entorn natural.
  
Observacions   Activitat organitzada en col·laboració amb l.
EDITORIAL BARCANOVA

  
Formador/a   Olga Schaaff Casals
  
Avaluació   Tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata.
  
Requisits de  certificació   - Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.

- Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
  
E-mail   crp-segria@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dijous   19/01/2017   1700   2030 
 Sessió 2   dijous   26/01/2017   1700   2030 
 Sessió 3   dijous   02/02/2017   1700   2030 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent